Indlæser Begivenheder
Sociale medierSkab resultater med sociale medier
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Formål og indhold

Sociale medier er blevet professionelle værktøjer til intern såvel som ekstern kommunikation. Samarbejde og deling samt markedsføring, interessevaretagelse og netværk er kun nogle af de områder, som gymnasieskolerne bruger de sociale medier til. Nu skabes en stor del af dialogen med forældre og kommende elever på Facebook, kommunikationen med især de unge sker på Snapchat og Instagram, og det faglige netværk skabes på LinkedIn. Men vejen til effekt er svær, hvis du for alvor skal kunne flytte holdninger, meninger og handlinger.
Formålet med kurset er at give dig viden og konkret træning i at bruge sociale medier professionelt og at forstå og mestre de mekanismer, der kan vinde medietid, skabe værdifulde netværk, forbedre samarbejder, samle folk om en sag og sikre branding. Samtidig får du en grundlæggende forståelse af de mediemekanismer, der gør, at du er nødt til at tage sociale medier alvorligt og bruge dem som led i dit arbejde.

Hvem henvender kurset sig til

Du har det daglige ansvar for gymnasiets sociale medier og er vant til at arbejde på platformene. På kurset forventes det, at du har mandat til at rette f.eks. tekniske fejl på jeres platforme.

Kursets opbygning

Dag 1:
Kort intro til dagene – Mixet mellem teori, hands on og personlige målrettede samtaler
Teoretisk overligger – hvor ligger effekten?
Værksted 1 – Få styr på platformene. Sådan bygger du gymnasiets sider, hjemmesider og profiler rigtigt.
Værksted 2 – Facebook – fra klik til konvertering. Skab engagerende indhold.
Værksted 3 – Instagram – Lav dit koncept for gymnasiet
Værksted 4 – LinkedIn – Skab en relationstaktik med LinkedIn
Værksted 5 – Sådan laver du video – Facebook og LinkedIn Live og talking heads
Eftermiddag og aften: Den personlige samtale for at lave strategi og taktik

Dag 2:
Morgen: Den personlige samtale for at lave strategi og taktik fortsat
Morgenquizzen
Værksted 6 – Skriv til medierne og push det med annoncekroner
Værksted 7 – Kriselaboratoriet – Gymnasiet og den dårlige sag
Værksted 8 – Digital (ud)Dannelse – Beskyt eleverne optimalt
Orienteringsløbet – Lav en hel kampagne – Om at sætte elementerne sammen, skabe indhold og flytte mennesker
Opsamling

Inden kurset

Vil vi bede dig besvare en række spørgsmå og give os lov til at tage udgangspunkt i de eksempler vi finder hos dig –
på den måde bliver kurset mest relevant og praksisnært.



citat fra underviseren

- Vi har haft sociale medier i Danmark i 10 år. Men det har aldrig været vigtigere at have en professionel tilgang til sociale medier end nu. De sociale medier er blevet værktøjer til at flytte holdninger, salg, bedrive pressearbejde og målrettet interessevaretagelse. Det kræver viden om, hvad hver platform kan, og hvordan man bruger de sociale medier i sammenhæng med sin øvrige kommunikation.

Benjamin Rud Elberth

Digital rådgiver og indehaver af Elberth Kommunikation ApS
Benjamin rådgiver om, hvordan man skaber effekt med nettet, sociale medier og digitale platforme for både kommercielle brands og politiske organisationer og er ekspert i at udtænke og eksekvere digitale kampagner.
Tilbage til kursusoversigt