Indlæser Begivenheder
Sociale medierSkab resultater med sociale medier
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Formål og indhold

Sociale medier er blevet professionelle værktøjer til intern såvel som ekstern kommunikation. Samarbejde og deling samt markedsføring, interessevaretagelse og netværk er kun nogle af de områder, som gymnasieskolerne bruger de sociale medier til. Nu formes en stor del af pressens historie på platforme som Twitter og Facebook, kommunikationen med især de unge sker på Snapchat og Instagram, og det faglige netværk skabes på LinkedIn. Men vejen til effekt er svær, hvis du for alvor skal kunne flytte holdninger, meninger og handlinger.

Formålet med kurset er at give dig viden og konkret træning i at bruge sociale medier professionelt og at forstå og mestre de mekanismer, der kan vinde medietid, skabe værdifulde netværk, forbedre samarbejder, samle folk om en sag og sikre branding. Samtidig får du en grundlæggende forståelse af de mediemekanismer, der gør, at du er nødt til at tage sociale medier alvorligt og bruge dem som led i dit arbejde.


Målgruppe og kompetencefokus

Kurset er målrettet gymnasieledere og de medarbejdere, som arbejder med kommunikation og sociale medier på gymnasierne. På kurset vil vi arbejde med følgende:

  • Presse og PR med sociale medier

    Forstå en helt ny medievirkelighed med sociale og digitale medier i presse, pr og branding

  • Faldgruber og potentialer

    Forstå faldgruber og potentialer for den digitale bruger uanset alder

  • Platforme

    Håndtere platforme som Facebook, Twitter, Instagram og LinkedIn

  • Taktisk kommunikation

    Bedrive taktisk kommunikation med sociale og digitale medier i reaktiv og proaktiv kommunikation


citat fra underviseren

- Vi har haft sociale medier i Danmark i 10 år. Men det har aldrig været vigtigere at have en professionel tilgang til sociale medier end nu. De sociale medier er blevet værktøjer til at flytte holdninger, salg, bedrive pressearbejde og målrettet interessevaretagelse. Det kræver viden om, hvad hver platform kan, og hvordan man bruger de sociale medier i sammenhæng med sin øvrige kommunikation.

Benjamin Rud Elberth

Digital rådgiver og indehaver af digitaltaktik.dk
Benjamin rådgiver om, hvordan man skaber effekt med nettet, sociale medier og digitale platforme for både kommercielle brands og politiske organisationer og er ekspert i at udtænke og eksekvere digitale kampagner.
Tilbage til kursusoversigt